Sam Shackleton, lepiej znany pod pseudonimem Shackleton, to angielski producent muzyki elektronicznej i założyciel wytwórni płytowej Skull Disco. Przez lata brał udział w różnych projektach muzycznych, grając w zespołach punkowych jako nastolatek, a później występując w duecie tanecznym z Earlem Fontainelle (znamy jako Vengeance Tenfold). Po raz pierwszy zaczął produkować muzykę na komputerze w 2003 roku. Mniej więcej w tym czasie Shackleton stawał się coraz bardziej zaznajomiony z grime i dubstepem poprzez regularne wizyty z Laurie Osborne (znanym również jako Appleblim), Necta Selecta i Engine Room na klubowych nocach FWD.
Pierwszym wydawnictwem Shackletona był utwór zatytułowany „Stalker”, wydany przez Mordant Music w 2004 roku. Utwór został później odebrany przez Rough Trade Records i umieszczony na ich kompilacji “Best of 2004”. Połączenie wydania Rough Trade i „zobaczenie, że ludzie tworzą interesującą muzykę basową” skłoniło Shackletona do stworzenia wytwórni płytowej Skull Disco z Appleblim w 2005 roku. Nazwa wytwórni została zainspirowana książką, którą Shackleton czytał, a jej treść opisał jako „dzieło o plemieniu z Kamerunu, które wykopało szczątki swoich przodków, aby mogło cieszyć się oglądaniem uroczystości, podczas gdy żyjący członkowie plemienia grali muzykę, tańczyli i wkurzali się”. Shackleton był pod wrażeniem utworu Appleblim „Mystikal Warrior” i pojawił się na pierwszym wydaniu Skull Disco, podwójnej stronie A z utworem Shackletona „I Am Animal” na drugiej stronie. Wkrótce potem Shackleton stworzył nieistniejące już kluby Skull Disco w Londynie.
W 2008 roku Shackleton i Appleblim pożegnali się z wytwórnią Skull Disco po dziesięciu wydaniach winylowych. W tym samym roku Shackleton przeniósł się do Berlina. W 2009 roku Shackleton wydał swój debiutancki album “Three EPs” w Perlon. Album był pierwotnie przemyślany jako trzy oddzielne wydania i został wydany na trzech 12-calach. W 2010 roku Shackleton wydał Fabric 55, studyjny mix oparty na poprzednim występie w Fabric. Było to czwarte wydawnictwo Fabric, które zawierało zestaw w całości złożony z własnego materiału artysty. W 2011 roku Shackleton współpracował z Pinchem przy albumie Pinch & Shackleton, wydanym przez Honest Jon’s Records.
Styl muzyczny Shackletona był w przeszłości opisywany jako mieszczący się w dubstepie, garage i techno, ale jego muzyczna paleta w wydawnictwach z 2010 roku wywodzi się z minimalizmu, musique concrète i dark ambient. Słynął z „intensywnego mroku atmosferycznego” oraz poczucia „napięcia i paranoi”. Jego brzmienie czerpie z szerokiej gamy muzyki świata, w tym wpływów afrykańskich, arabskich i indyjskich. Shackleton stwierdził, że niekoniecznie jest to zamierzone, mówiąc: „Nie odwołuję się celowo do muzyki afrykańskiej ani bliskowschodniej; po prostu używam dźwięków, które lubię i bitów, które brzmią dobrze dla moich uszu”. Artysta najbardziej znany jest z utworów “Blood On My Hands”, “Hamas Rule” i “Death Is Not Final”, odwołujących się do napięć polityczno-kulturowych pomiędzy Bliskim Wschodem a światem zachodnim. Shackleton wystąpił w Warszawskim klubie Pruderia 6 lipca 2007 roku. Artystę supportował wtedy setem didżejskim Mac HD, czyli Maciek Sienkiewicz. Zdjęcie Shackletona za konsoletą zrobiłem ja, obecny na koncercie.